Saturday, July 2, 2016

Ramadhan bakal pergi :'(

Assalamualaikum wrt.
Ramadhan Kareem :)
Masa berlalu dan kita masih terawang-awangan mencari identiti diri.Mengejar bayang-bayang sendiri tanpa memperdulikan Ramadhan yang bakal pergi. Pergi dan hanya akan kembali menjelang tahun depan (sekiranya masih ada peluang untuk kita). Masih adakah?
Alunan lagu raya semakin rancak di corong- corong radio, tetapi entah kenapa hati ini masih sayu dan belum bersedia menanti ketibaan syawal. kenapakah?
Jangan halau Ramadhan! aku masih memerlukan kekasihku ini,Aku belum cukup puas bersamanya.Banyak yang perlu aku dambakan dan aku dahagakan. Aku sedar, betapa banyaknya aku terlalai dan leka dalam melayan tetamu istimewaku ini. Kadang-kala rasa urusan dunia yang utama..diakhir Ramadhan ini, aku harap masih ada ruang untukku meraih kepuasan dalam beribadah dan memohon keampunanNya Yang Maha Esa. Sesunggunnya Allah Maha Pengasih dan Penyayang lagi Maha Pengampun. :'( . Bulan Ramadhan bulan tarbiyah, mendidik hati yang liar. Semoga bulan-bulan berikutnya menjadi bulan yang lebih baik dari sebelum ini.
Sahabat, teman, dikala diri ini alpa, nasihatilah aku, jangan biar aku terus jauh terpesong, saatku lemah, berikanlahku kekuatan, doakanlah aku.
Ingatlah jua kepada sedara kita di bumi berkah, Palestin, Syria, Istanbul,Burma, dan bumi Islam yang telah menjadi sasaran pengkhianat dan musuh Islam. Doa senjata kita, semoga Allah memberikan balasan yang setimpal buat mereka yang menjadi perosak dan pemusnah kesucian Islam.Allahuakbar! Kasihanilah saudara kami ya Rabb. Pelihara mereka, Pelihara Ulama'-Ulama' kami. Berikan kesihatan buat semua pejuang-pejuang agama MU. Aamiin.


Kekasihku Ramdhan, penuntun kearah cahaya. Bulan berkat, Bulan Mulia.

No comments:

Post a Comment